USA-resan - del 5

Nu är jag tillbaka från den långa resan norrut, till Niagarafallen. Sammanlagt tillbringades tio timmar, eller cirka 700 kilometer, i bilen - enkel resa.

Efter ankomsten på måndagskvällen hängde vi lite vid det berömda vattenfallet, åt rikliga mängder skräpmat och hängde på vårt hotell. På tisdagen åkte vi sedan över till Kanada för att se hela härligheten från andra sidan gränsen. Och, som utlovat, var utsikten och närheten till de enorma vattenmassorna än mer imponerande där. Sedan påbörjade vi färden hem, som bland annat gick via ett galet vidsträckt shoppingcentrum. Där köpte jag ännu ett par Nike-skor, den här gången for löjligt låga 30 dollar.

Onsdagen inleddes med frukost på Dunkin' Donuts (croissantburgare med nötkött - ingen höjdare tyvärr) och fortsatte med resterande motorvägskilometer genom The Empire State.

Tyvärr är det dags att packa ihop mina väskor redan om tre dagar, men innan dess ska jag på nytt njuta av softa New York. OH YEZ, dog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0