USA-resan - del 7

Det här blir tyvärr det sista inlägget från min makalösa USA-odyssé - allt gott når slutligen vägs ände, så även den här resan. I morgon eftermiddag går mitt flyg, som via Amsterdam, tar mig hem till Stockholm. Och på måndag är det återigen dags att kavla upp ärmarna och göra skäl for skvallerpengarna.

Sista dagen i New York kunde inte ha tillbringats bättre. Vad tvåtiden träffade jag Lydia i närheten av Union Square, och traskade i behaglig, men ändå bestämd takt, omkring i småputtriga West Village. Efter det gick färden vidare mot Meatpacking District, som med den udda mixen mellan industriområde och hippa glidarkvarter i mångt och mycket liknade Williamsburg. Dar bjöd min homie på en oförglömlig överraskning, när hon tog med mig till en bar på ett hotelltak. Hänget avrundades med en promenad tillbaka till det torg där allt började - arbetsmetoden var nämligen att jobba i cirklar.

Fredagen bjöd på en sällan skådad konsumtionsfrossa från min sida. Följande artiklar inhandlades under dagen: två cd-skivor, tre dvd:er, fem populärkulturtidskrifter, The Vice Photo Book samt en Spindelmannen-t-tröja till min lillebror. Bland mycket annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0