O.G.

Herregud, vilken härlig hiphop-höst som väntar alla oss whiggas. Läs och njut, mina vänner. Och lyssna också förstås.

I dag släpptes The Games LAX-skiva, som stundtals är ett lysande stycke populärmusik. Bland alla hitar och schysta Kalifornienreferenser finns bland annat megalåten Live my life, med Lil Wayne som kör vidare med sitt briljanta förvrängd-röst-à la-Lollipop-koncept. Ojojoj, vilken låt, vilket album!

Och den 1 september kommer min gamle favvo Young Jeezy med nytt material, färska Recession, och bara några dagar efter det bjuder semiveteranräven T.I.The paper trail (Elias på jobbet säger att den verkar väldigt lovande).

OCH, dessutom: I morgon, onsdag, spelar Dipset på Södra teatern, något som jag dock troligtvis missar på grund av 320 kronors-inträdet. Synd, för jag älskar hela den här purple-grejen som de kör på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0