En föraning om det som komma skall

När sånt här dimper ner i postfacket på jobbet, ja då vet man minsann att studenttidens påvra dagar är ett minne blott. I stället kan man konstatera att man har "blivit något", kanske till och med en del av den postmoderna tidens osynliga adel samt ett potentiellt namn på Brinkenstiernas heta lista.

Mina damer och herrar, låt mig få presentera min inbjudan till Jaeger-Lecoultre Scandinavian Polo Open 2008!



Notera de sedvanliga problemen med stavningen av mitt exotiska efternamn. Så här tänker jag mig att samtalet kan ha förlöpt på poloklubbens högkvarter (ordförande till eventansvarig): "Och vem är då denne herre? Du vet mycket väl, Jan-Benjamin, att klubbens stadgar endast tillåter fem procent besökare med utländsk härkomst. Nåväl, den här journalistens tycks åtminstone vara av kaukasiskt typ och några kontaminerade svenskar bör vi väl invitera för syns skull."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0