Tvåvägskommunikation

Ju mer jag tänker på det, desto konstigare känns den rådande kändistrenden att kommunicera uppbrott och skilsmässor via pressmeddelanden. Praktiskt, ja. Men samtidigt så otroligt överdimensionerat. Visserligen handlar det allt som oftast om celebriteter som på så sätt slipper kommentera rykten till typ tjugotalet publikationer, var för sig. Men ändå får jag bara intrycket att man har kapitulerat inför skvallerkvarnens oförtrutna malande, liksom gett sig in på samma arena. Lite egenkärt är det också på sätt och vis.

Gamle schlagerräven Richard Herrey, för att ta ett exempel, verkar inte ha stenkoll på sin egen publicitetsräd. Han och hans partner har gått skilda vägar efter X års äktenskap (ärligt talat, vem bryr sig?). Så här säger han till Expressen den 11 juni:

"Varför skickar ni ut ett pressmeddelande?
- (Lång tystnad.) Det vet jag faktiskt inte vad ska svara på. Det var en bra fråga."

Kanske någon överbetald pr-konsult som behöver göra skäl för den hutlösa lönen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0