Vinterstad 2008/2009

Nyårsfirandet kan tyckas avlägset i högsommarvärmen, men har man har något extra fantastiskt att se fram emot så är drömmen om vintern inte alltför orimlig.

San Francisco, här kommer vi (jag och Michelle), i skarven mellan bästa '08 och 2009!



Och kanske blir det också ett kortare besök i LA. Hoppas, hoppas.
----------

Shit, vad Fleet Foxes-skivan är bra. Jag trodde faktiskt inte att genren lågmäld stämsångspop kunde fånga mig längre, men Seattle-skäggisarna har faktiskt lyckats med bedriften att bevisa raka motsatsen. Hatten av för det och hatten av för ett av årets absolut vassaste album.



Lite prettotöntigt är det i och för sig, att de har en tavla av Pieter Brueghel den äldre på omslaget. Jag älskar konstnären, och även konvolutmålningen för den delen, men tycker att hans konst känns aningen malplacerad i sammanhanget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0