Arvet

Efter allt om och men, storslagna planer i sista stund och smärtsamt noggranna ekonomiska kalkyler, bangade jag till slut Jay-Z-spelningen. Solotittande lockade inte heller så värst mycket.

I stället hängde jag hemma hos min far och hans fru, fick min efterlängtade flaska polsk bisonvodka, Zubrowka, och kollade på en väldigt bra jazzkonsert på dvd (äkta pappagrej!). Leszek Mozdzer är en av mitt hemlands mest kända improvisationspianister och spelar ofta i en trio tillsammans med svenske kontrabasisten, och alltså inte UD-utmobbade politikern, Lars Danielsson samt slagspelaren Zohar Fresco. Deras skiva The Time kan jag verkligen varmt rekommendera för den moderne jazzlyssnaren.

Något som är kul med den här Mozdzer är hans softa öststatsintellektuella look. Tjocka reklamarbågar på glasögonen, svart sinnpaj och Beckham-frissa anno 2005. Inte snyggt, men jag gillar't ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0