Köpenhamn-resan - del 2

Lördagen och söndagen i den danska huvudstaden bjöd kanske inte på lika många spektakulära inslag som fredagens festorgie. Men faktum kvarstår: mitt, Jonas och Elias häng var, när allt nu summeras, extremt trevligt och soft.

LÖRDAG:
Ett halvstort antal barer, med skiftande rökrestriktioner (yes!), kaféer, matställen och klädaffärer betades av innan det blev läggdags på mysiga vandrarhemmet Sleep in heaven. Innan lördagen tagit klivet över till vilodagen kunde jag också konstatera att min ansträngda ekonomi hade kapats och utsatts för ett kostsamt jackköp. Ja, av mig själv alltså.

SÖNDAG:
Utcheckning klockan 10.00 innebar att rätt många timmar kunde tillbringas i Köpenhamn innan flyget hem på kvällen. Mina vänner gick på den makabra Bodies-utställningen. Själv satte jag mig på Strøget och läste mina svenska dagstidningar från i fredags i solskenet. Sedan åkte Elias hem och jag och Jonas gick till det ökända erotikmuseet, för att fördriva de sista stunderna söder om Öresund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0