Matchmaker from heaven

Fan, nu fick jag lite huvudbry. Jag som hade tänkt köpa biljett till Accelerator-festivalen på Münchenbryggeriet den 24-25 juni. Men efter att ha lyssnat igenom en del av artisterna, som i mångt och mycket var okända på förhand, är jag inte lika peppad. Tycker att det mesta låter som genomsnittlig tråkindie. Inget nytt under solen, om man säger så. Eller har jag missat något?

2005 var senaste gången jag besökte på den ambulerande storstadsfestivalen. Då såg jag bland annat Stars, som ju är riktigt vassa, men också CocoRosie, ett mullrande Sonic Youth (rundgång + saxofon under de avslutande 20 minuterna) och Colleen. Är de 700 sek, i inträde, väl investerade pengar i år?

Nu ska jag kolla vidare på American Idol, talangsåpan med fyra månaders skandalös fördröjning i de svenska sändningarna. Och jag vet ju redan också vem som har tagit hem spelet i år. Men vad kan man göra när man älskar ett program? Efter det tar jag mig an nyinförskaffade Simons 120 dagar av Simon Gärdenfors. Lite mascarponeglass på det, tror jag bestämt. Mums, javisst.

OCH: i går var jag på dop samt efterföljande mottagning i Värmdö. Sommaridyll, var min enda och direkta tanke. Och sicket gulligt barn också. Sally - du och min lillebrorsa, när du typ är 20?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0