Sista chansen

Jag vill passa på och hylla fotbolls-EM:et för den enande roll som tv-spektaklet tycks spela. Människor som vanligtvis inte vill kännas vid sportrelaterat resultatsnack diskuterar nu mer än gärna lagformationer och mittbackars aktuella dagsform med mig. Äntligen är vi alla som en enda stor familj. Det tackar jag för, med tre starka hej.

Mina måltips för mästerskapets tre sista matcher är som följer:

Semifinaler
Tyskland-Turkiet 3-1
Spanien-Ryssland 2-1 (efter förlängning)

Final
Tyskland-Spanien 1-0 (målet inprickat av Torsten Frings)

Ja, precis. Nog blir det germanerna som återigen står högst upp på prispallen. Guldfest för Merkel, Ballack och de där exilpolackerna, med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0