Komplex + en jävla massa vetande

Fotbolls-EM är igång, halleluja. Äntligen kan jag kolla på osunda mängder idrott under de kommande veckorna. Och så kan jag ju också fylla mitt kunskapsförråd med än mer skräpvetande - för övrigt ett digert arbete som inleddes för cirka 15 år sedan med någon jävla turnering, och sedan bara har rullat på med Championship Manager och morgontidningarnas uppkåtande resultatbörser. Ibland hatar jag mig själv för att jag kan namnen på alla engelska fotbollslags arenor, samt deras publikkapacitet. Men annat, som dödsviktiga MKV-teorier, har givetvis försvunnit för evigt ur mitt medvetande (snälla, säg att McQuails masskommunikationsteorier finns kvar där någonstans). Nåväl, sådan är väl min eländiga lott. Jag är en sportfåne i prettoskrud, punkt slut.

Traditionsenligt har jag med ett lag i Aftonbladets tävling Drömelvan. Det började illa i första matchen med en skadad Frei, men när Pepe, som ju är back och därmed alstrar feta poäng vid mål, gjorde 1-0 till Portugal, kände jag att fan, kanske blir det här ett EM att minnas för FC Marcio.

Här kommer förresten en just nu-lista, 2008-06-08, strax efter midnatt.

Musik: Midnight Juggernauts - Dystopia.
Läsning: Charles Burns - Black hole.
Kläder: Phelix-shortsen (bara, det är ju så varmt!) som jag lånade av pappa för flera år sedan. Urtvättat blåa.

Le voilà, god natt och sov gott. I morgon ska det tydligen vara 30 grader varmt. Pax vobiscum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0