Junilunk

Herrejävlar, serieromanen Black hole är ju så sjukt bra och snygg. Och så läste jag precis på nätet att Charles Burns Twin Peaks-osande sci-fi-mardröm ska filmatiseras med David Fincher vid rodret. 2010 kommer förhoppningsvis Hollywoods bearbetning upp på biograferna. Kan bli bra - regissörens senaste verk, Zodiac, var i mitt tycke en av 2007 års allra största filmhöjdpunkter.

Har förresten hittat ännu en till, vass rappare från den ruffiga amerikanska södern. Lil Boosie är faktiskt grym och värd att spana in, så det så.

Nu laddar jag inför EM-matchen mellan Tyskland och min blodsnation Polen. Som vanligt blir det väl pinsamt att se de underlägsna korvätarna försvara sig frenetiskt mot Klose, Podolski och de andra desertörerna. Men jag kan i alla fall trösta mig med att jag leder Drömelvan-ligan efter gårdagens två första duster (alltså inte den med ALLA deltagare, utan den interna kompisvarianten med sju lag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0