Antika hjältar

Mot alla odds lyckades jag faktiskt med bedriften att närvara på årets Accelerator-festival, utan att egentligen ha varit där. Eller okej, sammanlagt två timmar, så lång blev sejouren den här gången. Men gratis är ju som bekant superbäst.

Michelle lyckades fixa in oss två i sista stund, något som jag bockar och bugar tusenfaldigt för. Efter någon öl och lite EM-fotboll på gamla Charlie's, som är lika alkismysigt som alltid, men numera kallar sig för något utländskt, tydligen är en "bar och restaurang" samt stolt visar upp typ nymålade väggar, gled vi in på Münchenbryggeriet för att kolla in vinterhajpen Hercules and Love Affair. Och New York-konstellationen lyckades faktiskt överraska mig positivt med sin jazzfunkhouse-disco och tuffa scenstil. Anförda av en graciös och Charlotte Perrelli-lik pushup-sångerska och med rytmen på rätt ställe gjorde de i alla fall min onsdagskväll.

Måste medge att det kändes lite tråkigt att missa finaste MGMT tidigare under aftonen. Men det får helt enkelt bli någon annan gång. Annars känns det inte som att något fantastiskt missades under de två dagarna. Eller? Popaganda i augusti får helt enkelt bli årets festivalsatsning. Då kommer för övrigt Herkules and Love Affair till stan igen. Soooft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0