Motorman

Okej, jag var väl inte asgrym bakom ratten. Det måste jag ju faktiskt medge. Men kanske kan det ändå bli något av det hela, förr eller senare. Inget kan bli värre än att vara så tekniskt usel som min far, som inte ens klarar av att ställa om sin mobilklocka till vinter- respektive sommartid. Eller få igång dvd-spelaren.

Jag som har lite dödsångest kan inte låta bli att tveka inför ett eventuellt inträde till bilismens mörka värld. Är det inte bättre att åka kommunalt och låta sig fraktas av ett fullblodspro? Hur mycket ökar risken för att jag inte kommer upp i medellivslängden för västerländska män, om jag nu tar körkort?

Play of the day: Pappas fru, tillika instruktör för dagen, föreslog att vi skulle köpa ett paket cigg när jag kände mig som mest i obalans, något som väl var i oseriösaste laget. Hon är ju gravid, liksom. Man kan väl kanske säga att hon tar saker med en östeuropeisk klackspark. Sagt och gjort, dock. Efter varsin Marlboro light-eldpinne köpte vi extra starka Fisherman's friends för att mörka förorenad andedräkt för den allsmäktige fadern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0