Medieval

Äntligen fredag! Och nej, det här är ingen hyllning till Hey Baberiba-gängets sömniga humorprogram från 2007, utan ett spontant glädjetjut från en simpel knegare. Sitter just nu framför datorn, drickandes påskmust, och väntar på min svala kvinna. Tillsammans ska vi kolla på Let's dance och sedan, förhoppningsvis, filmen som jag skrev om i går.

I eftermiddags shoppade jag lite medieprodukter och fick en mindre kick av pengaflödet (jag kanske älskar att äga?). På Pet Sounds inhandlades två cd-skivor och en dvd: Junior Boys nya remixskiva Body Language Six, som efter en och en halv genomlyssning verkar riktigt vass, Erykah Badus Worldwide Underground och Billy Wilder-klassikern Sunset Boulevard. Lustigt nog var den sistnämnda filmen en av de titlar som min chef lyfte fram, i ett samtal om personliga favoritrullar, tidigare under dagen. Ett mindre kap att jag hittade den för 99 kronor, känner jag.

Apropå jobbet, har jag gått omkring med ett mindre leende på läpparna i dag efter ett möte där jag fick igenom min första omslagsrubrik någonsin. Av sekretesskäl kan jag dock bara avslöja att ordet "kupp" finns med i meningen. Sug på den, kanske är delanledningen till mitt goda humör att ett av populärpressens roligaste/mest nötta ord ens kom över mina läppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0