Minnenas nätverk

Då var det dags igen. Ännu en ny blogg och friska förhoppningar om en långvarig följeslagare i vardagen. Två tidigare försök har visserligen fallit väl ut, men förtvinat hyfsat snabbt, i takt med vikande motivation. Den här gången hoppas jag på en lite längre vistelse på webben.

Här är en kortare presentation av mina tidigare bloggar, som ett slags mjukstart och service för förståelse av den här sajten. Känner man inte till sin cyberhistoria, kan man inte uttolka nuets frukter, menar jag.

- Lite littelär, litelittelar.blogg.se.
(14 januari - 2 augusti 2006).
Hur ska man bäst beskriva den här kvasiintellektuella smörjan? Tanken med bloggen var att snickra ihop korta inlägg med en hög halt av akademiskt dammiga ord och allmänt snåriga meningar. Ofta fanns inte ens något klart budskap bakom texterna, bara det överordnade målet att få en ren poetisk melodi och klang i potemkinkulisserna.

- Myspace-bloggen, blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.ListAll&friendID=72221173.
( 4 september 2006 - 2 maj 2007).
Alkoholimpregnerad antites till föregående internetdagbok. Här författade jag, självklart med en del förskönande och avpersonifierande omskrivningar, en regelrätt dagbok över en hektisk period i mitt liv. Singelliv, en hel del diverse stimuli, Stockholms filmfestival, mötet med Kvinnan och Let's dance-rapportering är några av nyckelorden.

Nu ser jag att uppradningen nästan ser ut som dödsrunorna i valfri morgontidning, men vafan. JAG BJUDER PÅ DET. Nu hoppas vi på att jag hör av mig inom kort. Datorledes så klart.

Kommentarer
Postat av: Don Flavio

Ser onekligen en ljusnande framtid för cyberrymden när jag läser dessa förlösande ord. Länge min vän, har mitt hjärta vägt tung då mina tankar vandrat kring detta globala nexus och dess medborgare.

A propos de stimuli, så när jag ännu och alltjämt en förhoppning om att snart få mötas åter.

Fridens Liljor

2008-03-11 @ 23:19:37
URL: http://klubbphysique.blogspot.com
Postat av: micke

det här var spännande martin!

2008-03-12 @ 01:33:08
Postat av: maria

vilket initiativ!

2008-03-12 @ 13:13:20
Postat av: Tristan

Lugn och fin...

2008-03-12 @ 13:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0