Vardagslyx

Jag älskar känslan av att hinna med alla de saker som jag vill göra på min fritid, i stället för att slentrianmässigt åka hem efter jobbet. I kväll lyckades jag verkligen med det. Yes, 1-0, Martin-slappheten.

Först återupptog jag simningen, motionerade runt i bassängen vid Medis tillsammans med ett halvt dussin pensionärer. Köpte nya proffsiga badshorts för nästan 300 kronor (typisk strax-efter-25 i månaden-hybris). Kändes lyxigt och gott för självkänslan. Sedan mötte jag Maria och Micke och vi traskade i enad tropp till Nada. Blev ett mycket trevligt häng, vill jag påstå. T-bane-hemfärden ägnades åt att lyssna på Purple Citys The Purple Album, en skiva som hela tiden växer. Något otippat eftersom den egentligen är lite för hård för min smak.

Tidigare i dag bjöds det på prinsesstårta på jobbet, förresten. Påsknumret sålde bra och bossarna bjöd in till fest i vardagen. Självklart fanns jag och min mobbekamera med på plats för att bevaka evenemanget.


Kommentarer
Postat av: micke

ce magnifique!
tror badshorts kostar så mycket normalt? jag köpte nyligen nya och de kostade så mycket, hittade inte billigare.

2008-03-28 @ 13:07:10
Postat av: Martin

måhända! jag tycker att det var saftigt för den lilla tygbiten. men det är väl troligtvis värt det.

2008-03-28 @ 16:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0