Branden: uppföljning

Cheesus, läste i dagens tidning att grovsoprumsincidenten tvärs över gatan numera rubriceras som mordbrand av polisen. Så det är väl på sin plats att jag här och nu, högtidligt, klargör att jag har ett alibi för natten till den 25. Skulle det komma en konstapel ringandes på min dörr kan jag med lättnad meddela att jag befann mig på F12, kalasfull, vid den aktuella tidpunkten. Skönt det, i alla fall.

Nu ska jag läsa nya numret av eminenta tidskriften Filter, som kom med posten i fredags. Sedan blir det nog American Idol i TV4. Sjukt irriterande för övrigt att talangvaskarsåpan körs med så kraftig eftersändning i svensk tv. I fredagens DN kunde man ju liksom läsa om vem som tog hem spelet i år. På ett sätt känns det lite som att magin och spänningen försvann där någonstans på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0