Fabulerad verklighet

Haha, nu har min ansvariga utgivare hamnat i blåsväder. Ta er tid att läsa hela hennes konversation med Niklas Strömstedt, som musikern har bandat och publicerat på sin blogg, för det bjuds verkligen på några guldkorn. Snacka om att vara slipad, byta spår och köra något slags empatitaktik.

Ett axplock:

"- Ja Tua, vi har ju ett problem med den här löpsedeln och artikeln eftersom inget stämmer och eftersom ingen från tidningen har varit i kontakt med varken mig eller Jenny. Vad ska vi göra åt problemet tycker du?
- Ja alltså, du får sluta upp med att träffa så snygga tjejer. Alltså jag menar DU själv är ju inte, vad ska jag säga, nåt bra sälj men de tjejer du träffar...är ju så tv-mässiga...
- Så det är alltså upp till mig att att lösa Se & Hörs pressetiska problem? Det är alltså jag som träffar fel personer? Tycker du inte att ni istället borde kolla fakta med dem ni skriver om innan ni trycker?
- Jamen vi har inte fått tag i...
- Men Tua, det där är skitsnack. Jag är inte svår att nå och ni har min mailadress och jag har inte fått en enda fråga om det här. Och jag kollade nyss med Jenny och hon säger samma sak. Visst har ni min mailadress?
- Ja det är väl xxxx@xxxxx, men du brukar inte vilja svara på frågor...
- Aha! Är det SÅ ni tänker när ni gör tidning? Vi skiter i och kolla för han brukar inte vilja svara. Du Tua, i min dator har jag gamla mail från er som jag visst svarat på."

Hela inlägget kan hittas här.

Kommentarer
Postat av: micke

hahahha!
skitsoft grej!

2008-05-16 @ 14:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0