Grisfest, dalmasar och den där staden på Västkusten

Den här sommaren kanske inte blir så tokig ändå. Under mina mest pessimistiska tankeseanser har jag målat upp ett övervägande negativt scenario, som ju inte alls behöver komma att bli verklighet. Hallå, allt blir ju vad man gör det till.

Nu är det i alla fall klart att jag får följa med och fira förlagets 135 års-jubileum i Köpenhamn. Fredagen den 13 juni (sic!) fraktas medarbetare från hela Norden till den danska huvudstaden, för något som säkert kan bli en rätt grisig historia. Allt är gratis, och blotta tanken på överförfriskade danskar, finnar, norrmän och svennar i medelåldern, i en och samma megalokal, får mig att ana oråd. Fördelen är ju i och för sig att man slipper "coola" mediewannabes från valfri populärkulturell gratisblaska, men å andra sidan kan ju en 57-årig bildredaktör från Hemmets Veckotidning eller Året Runt, med danska droppar på flanellskjortan, säkert också vara en så kallad "pain in the ass".

Hur som helst. Tanken är att jag stannar med två av mina kollegor för att göra Köpenhamn under lördagen och söndagen. Kan bli ett mycket trevligt avbrott i vardagen.

Vad mer på sommarfronten? Jo, förhoppningsvis blir det en långhelg i Dalarna, på K:s släktgods (skoja), och kanske också en utflykt till Göteborg. Och sen så kan jag inte längre negligera lockropen från min finansvän Carlos, boendes och verkandes i London. Så, som sagt: juni-juli-augusti '08 blir kanske inte en tid av intorkade, salta tårar på örngottet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0