Humorkväll

Asså, jag vet ju att de flesta redan har spanat in tecknade serien Stockholmsnatt under en längre tid. Så även jag. Men jag vill ändå passa på att hylla de knivskarpa iakttagelserna av vår huvudstads mest ängsliga hipsteravarter. För det mesta lyckas faktiskt skaparna Forshed och Thungren pricka in hela den här ängslighetskulturen på ett briljant sätt.

Eftersom jag inte lyckas få in någon serieruta länkar jag i stället till serieskaparnas blogg. Varje fredag, i SvD:s kulturdel, kommer det också nya humorrutor.

Tidigare i dag, när jag satt och arbetade som flitigast på jobbet, fick jag förresten ett avväpnande sms, egenhändigt författad av min gode Göteborgsvän Fabian. Följande stod i det elektroniska meddelandet:

"Fritzl avslöjar i den första exklusiva intervjun vilken Dylan-platta som betytt mest för honom. "Helt klart The Basement Tapes", säger han på sin breda källarfranska. "Men egentligen är jag och mina barn mer nere med Velvet Underground. 'Who Loves the Sun' är stor popmusik för oss."

Hehe, lite lågt är det. Men visst är det så, att det mest tabubelagda i många fall roar mest (så brukar i alla fall alla komiker säga till sitt försvar)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0