Kreativitet och KREATIVITET

Den här gången är jag extra snål och bjuder på ett riktigt kortfattat inlägg.

Gårdagskvällen, och delar av natten, tillbringades på en väldigt sympatisk släppfest på bokförlaget Modernista. En av författarna som uppmärksammades är en bekant till mig, som precis har gett ut sin debutbok, Jenny Häggs mamma solar brösten i sovrummet. Shit, att få ett litterärt verk publicerat, det är så stort. Kan inte annat än gratulera, Ida.

Hänget var i alla fall riktigt schyst, med en del välbekanta ansikten på plats. Ja, min K och vapendragare Michellini, bland många andra.

Lustigt det här att man ibland kan vara piggare dagen efter sena aktiviteter, än tillfällen då man bara har suttit uppe någon halvtimme för länge, läsandes en bok i sängen. Jobbkreativiteten var det i alla fall inget större fel på i dag. Rubrikerna satt där de skulle, ordvitsarna var så där lagom unkna, OCH i morgon ska jag telefonintervjua Kattis Ahlström och Robert Wells.

God natt, sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0