Mamon's back in town

Det är rätt roligt och extremt späckat av dubbelmoral att Runar Sögaard, som allt som oftast rasar mot skvallerpressens skriverier, häromveckan bjöd med Se&Hör på sin och nya hustrun Jessica Karlssons bröllopsresa till Bali. Att tidningen sedan sägs stå för hela kalaset, Resumé påstår att det hela gick loss på 200 000 kronor, är en annan femma.

Jag vill ändå minnas att den tvålfagre predikanten satt och snyftade i en tv-soffa i våras och svor över kändisskapets förbannelse – för att nu alltså ställa upp Harlequin-osande bilder i en av Sveriges största veckoblaskor. Inte så trovärdigt kanske. Men kändisskapets glans samt kontopåfyllningen är väl å andra sidan plåster på såren.

Och vad sägs om slutresultatet? Själv tycker jag att myspyskitschen når nya nivåer i reportaget.




----------

I dag såg jag förresten metakrigsfilmparodin Tropic thunder. Den var som väntat lite ojämn, men stundtals hysteriskt rolig. Och Robert Downey Jr som svart karaktärskådis var väldigt bra, medan Ben Stiller fick mig att gråta av skratt, i sin gestaltning av den utvecklingsstörde Happy Jack. Att Tom Cruise bjöd osedvanligt mycket på sig själv var inte heller något minus.

Jag har även hunnit med att kolla in en surrealistisk rysk dramakomedi under kvällen. Titeln ska jag nog inte avslöja, eftersom det rör sig om en film som är med i startfältet på Stockholms filmfestival 2008. Men bra var den, om än lite skruvad. Jag tror att den här humorn är typiskt slavisk och att jag bara vagt kan förnimma och förstå den.

----------

Nu insuper jag Maurice Ravels pianokonserter i mitt hem och tänker på helgens ledighet. Det är så märkligt att klassiskt musik och gangstarap typ är det enda jag lyssnar på sedan en tid tillbaka. Borde ju vara värsta motsägelsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0