Mitt liv är fiktion

Jag har älskat True Blood sedan de första avsnitten, men herregud, serien är ju fantastiskt bra PÅ RIKTIGT numera. Ojämnheten, som hade sin charm, börjar försvinna och flytet i serien närmar sig fulländning. Med risk att vara sjukt tjatig: det här är tv-skiten hösten '08!

Något otippat har jag återigen börjat kolla på den tredje Dexter-säsongen, efter att ha tagit ett månadslångt uppehåll. Kanske är det för att jag hatade de två inledande episoderna som jag helt plötsligt, med noll förväntningar, inte kan göra annat än att konstatera att jag är fast. Igen. Manuset är ju inte i närheten av de två första årgångarnas thrillerfullträffar, men visst fan hatälskar man Jimmy Smits som överbondande distriktsåklagare med dold agenda.

Måste också kolla in den andra Mad Men-säsongen innan USA-resan, men schemat ser tyvärr rätt späckat ut i övrigt. Fiktionen måste ju faktiskt också balanseras med gråmulen Stockholmsrealism. Filmfestivalen och en massa decemberstress kommer ju garanterat komma i vägen. Annars hade det varit trevligt att se om Sons of Anarchy verkligen lever upp till Weird Science-hajpen.

----------

Jag fyller förresten 25 om tio dagar! Och gissa vad jag har önskat mig i present av min far. Att han betalar min tandläkarräkning på torsdag. Inte så kul kanske, men ack så välbehövligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0