Höststorm

Med höstvädret kommer också de negativa tankebanorna. Ibland undrar jag om jag inte lever med en något skev självbild. Jag ser ju mig själv som konstant positiv, men glömmer samtidigt bort de stunder då allt inte känns odelat uppåt.

Så på sätt och vis är det skönt med en ny jobbvecka, för då får man ju möjlighet att fördjupa sig i den kraftigt uppdiktade medie- och kändisvärlden. Vad ska ljugas ihop den här gången liksom?

Ofta undrar jag hur alla dessa offentliga personer som jag och mina kollegor intervjuar ens accepterar att ställa upp på samtal där privatlivet luftas. De vet ju också att vad de än säger så kommer vinkeln att bestämmas av journalisten, inte sällan med hjälp av simpel klippa och klistra-teknik. Det där draget att till vilket pris som helst vilja ha ansiktet på löpsedlarna är inte fullt så smickrande. Men det är en miljardindustri vi talar om och alla vill väl ha en del av kakan samt odödligheten i något gammalt tidningsarkiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0