P.Å.S.K.

Årets två största religiösa högtider har alltid varit sjukt viktiga för mig. Inte för att jag är det minsta troende, utan för att traditionen i min katolska familj påbjuder frossande i onyttig polsk mat samt stillsamt umgänge med nära och kära. 2009 års upplaga av påsken är självklart annorlunda eftersom jag befinner mig i USA. Samtidigt är det också ett tillfälle att göra något annat av de väl inövade rutinerna.

Påsken har långt ifrån samma konkreta symbolik för mina husisar. Men ändå lyckades det brokiga sällskapet föra samman sina respektive, spretande portfolios av erfarenheter till en påskmiddag de luxe.

Bilderna finns också uppe på Facebook, men för de få motståndskraftiga själar som inte är med i vår tids största opiumhärva, lägger jag upp fotodokumentationen på bloggen.


Kajsa spexar i köket.










Landlady Chel.


Chel gillade inte riktigt mitt kvicka vindrickartempo.


Christoffer njöt av påskbordets läckerheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0