Den stora USA-resan: Dag 1 & 2

Bilresan började inte så värst bra. Varken jag eller Micke lyckades mobilisera krafterna mer effektivt än att vi faktiskt kom iväg först runt tre på eftermiddagen på måndagen. Och olycka kommer ju sällan ensam; som salt i såren funkade inte våra omsorgsfullt utvalda brända cd-skivorna i bilens spelare. Så ett stopp i en skivaffär i Seattle blev räddningen innan färden på I-90 österut kunde ta sin början.

Tanken var att åka igenom hela Washington, till den östra statsdelens största stad, Spokane, innan trippens första motellstopp. Via The Cascades, bergen som isolerar regniga och ekonomiskt välmående västra Washington, med Seattle i spetsen, från hillbillykusinerna inåt landet, påbörjades en magisk liten bilsemester i vår silverfärgade Nissan. Efter ett kortare häng i Spokane gick turen sedan vidare mot den angränsande staten Idaho, som i sin tur leder fram till USA:s till ytan fjärde största delstat, Montana. Där beslutade jag och Micke att staden Missoula skulle vara slutmål för dag nummer två.

DAG 1


Introducing the vehicle.


Depåpåfyllning på en mack i Cle Elum, Washington.






På motellet Econolodge utanför Spokane, Washington.


På Discovery Channel gick en dokumentär om spektakulära olyckor.


DAG 2


Deppiga Spokane där världsutställningen 1974 ägde rum. Sedan dess
tycks tiden ha stannat i staden.






Frukost på Denny's utanför Spokane.


Det gäller att inleda dagen med ett redigt mål.


Kartläsare Romatowski hade full koll på läget.




Vidare, i gränsområdena mellan Idaho och Montana, möttes vi (och
vår bil med sommardäcken på) av snö.






En bit nedanför de höga bergspassen nådde karavanen fram till ett
gift shop- och restaurangstopp. Nu befann vi oss banne mig i
cowboyland.








Obligatorisk motellbild, denna gång på Mountain Valley Inn i
Missoula.


Bud och country på tv:n.




Med den nyinhandlade t-shirten på kände jag mig självsäker nog
att flasha sängkammarblicken.

Kommentarer
Postat av: michelle

Vad fint ni verkar ha haft det.

Mountain Valley Inn hade väldigt stora sängar. Där hade man lätt kunnat sova fyra personer. Bra! Det gillar jag.



Men jag undrar lite över den där äggsmeten som ligger bredvid pannkakorna. Var den god?

2009-03-31 @ 15:54:22
Postat av: Martin

Scrambled eggs med bacon är en brunchens absoluta toppar! Så himla gott med amerikansk dinermat förresten. Mums.

2009-03-31 @ 20:11:04
URL: http://metaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0