Det finns rätt och det finns fel

En stor dag i dag, minsann. Först visaintervju på den amerikanska ambassaden, sedan en diskussion hos Malou von Sivers och hennes Efter tio, baserad på min kollega Jonas påhittade och mejlinsända moralfråga.

Det här kan mycket väl vara det slutgiltiga beviset på att gränsen mellan ironi och blodigt allvar inte existerar. Ja, i alla fall inte i TV4 på vardagsförmiddagarna, alltså.

Här är den kniviga och mångbottnade fråga som Arne Hegerfors, Fredrick Federley och Rafael Edholm brottades med i en tv-studio på Gärdet.

"Från: Jonas A ([email protected])
Skickat: den 4 december 2008 10:21:47
Till: [email protected]

Hej,
Jag skulle väldigt gärna få ett utifrån-perspektiv på en svår situation jag befinner mig i. Det är så att det finns ett gift par på mitt arbete, två personer som alla tycker om och som betyder mycket för gemenskapen på arbetsplatsen. Jag är inte nära vän med någon av dem, men tycker om båda två. Men härom veckan hade vi konferens med ett av våra andra kontor som sedan gick över till fest. Framåt natten råkade jag se den ena av dem, mannen, ta en av kvinnorna från det andra kontoret på rumpan, och senare även kyssa henne. Borde jag berätta det här för kvinnan? Är det min moraliska skyldighet? Det hela försvåras som sagt av att paret också jobbar tillsammans och att de betyder mycket för kontorsgemenskapen. Om jag berättar innebär det förmodigen slutet på deras relation.
Tacksam för svar
/Jonas"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0