En annan tid, en annan mentalitet

Det här med mitt intresse för statistik och tabeller, det har jag nog nämnt vid några tidigare tillfällen. När jag plöjde igenom mitt skrivbord häromdagen hittade jag ett lustigt litet papper, daterat till typ mellanstadiet. Tänk att jag redan då gjorde listor över saker och ting.

X=namnet på personen i fråga.

"Töntlistan v. 20

1. X 'Smöret goes on, ja inget verkar hjälpa'
2. X 'Snyft och puss är vanliga ord man hör vid X'
3. X 'Golf-tönt, snobb och inte minst göteborgare'
4. X 'Hungary tröjan var 'speciell'. Tvättäkta tönt'
-----------------------------------------------------------
5. X 'Camilla, Camilla! Smöret är oändligt'
6. X 'Den stora häcken hjälper inte'

Outsider: X stinker.

Töntlistan v. 21

1. (3) X 'Försöker förbättra sitt rykte i SvD, men du spelar ju golf'
2. (1) X ' Hur lyckas du stanna där uppe? En given en'
3. (2) X 'Trodde kelandet tog slut, men alla begår sina misstag'
4. (5) X 'Varför så smörig, försök med nå't annat'
----------------------------------------------------------------------------
5. (Ny) X 'Använd tvål, det hjälper'
6. (Ny) X 'En tyst tönt. X lev ut!'

Ut den här veckan: X och X.
Outsider: Mudd-gänget"

Asså, usch! Så elakt! Jag kan direkt säga att jag inte står för de här mobbarfasonerna. Och då har jag ändå alltid, under skoltiden, varit den här personen som varken är tönt eller cool. Eller var jag kanske rentutav "den flitige invandraren", som var en hater innerst inne?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha. Du var ett elakt barn Martin. Är det outsidern v. 20 (som stinker) som sedan klättrar upp till plats 5 följande vecka ('använd tvål')? Och vilka är Mudd-gänget förresten?

2008-12-17 @ 05:11:50
Postat av: Martin

Det är korrekt! Men jag var faktiskt inte så elak, de här listorna måste ha gjorts i maskopi med någon inflytelserik klasskamrat.



Mudd-gänget var tre snubbar som spelade någon typ av onlinespel som hette Mudd. Det finns säkert någon därute som minns det.

2008-12-17 @ 11:19:53
URL: http://metaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0