Lustgas

Asså, det är så fantastiskt att hitta undangömda pärlor i skivsamlingen!

I går kväll låg jag i sängen och läste min absoluta favvotidning nummer ett, Filter. I en rätt intressat fråga och svar-intervju berättade The Knifes Karin Dreijer Andersson (bland mycket annat) om en skiva med Tomahawk som hon delvis inspirerades av under arbetet med sin kommande solodebut. Och då kom jag att tänka på att fan, jag ju har en riktigt vass cd, Mit Gas (släpptes 2003), med det här bandet, som jag dessutom har låtit samla damm alldeles för länge.

Nu är jag inne på den tredje raka genomlyssningen av plattan, som är en del av ex-Faith No More-Mike Pattons många fina sidospår. Det är tungt, primitivt, sofistikerat och knäppt. Att utgåvan, med omslag och tillhörande design, är stilren skadar ju förstås inte heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0