Sol och regn och allt det där

De senaste dagarna har varit lite väl stressiga. Svårigheterna att sova och en den ständiga krasslighet har inte heller direkt hjälpt. Men varför falla in i negativt tänkande, när det i stället är ljuspunkterna som bör agera driftmaskin framåt?

1. I går fick jag mitt studentvisum till USA! Först blev jag förbannad när jag såg att det går ut samma dag som studierna avslutas. Tänkte: "Fan, nu får de ändå ge sig, amerikanerna. Är de så nitiska att de vill att jag åker raka vägen från undervisningssalen till flygplatsen?". Efter vissa eftersökningar på www förstod jag dock snabbt att jag ska plussa på 60 dagar och att allt det här innebär att jag kan stanna "over there" till mitten av maj.

2. Efter ett läkarbesök, som innefattade blodprover och lungröntgen, kom doktorn min fram till att hostmedicin är det serum som ska få mig på fötter igen. Samtidigt fick jag också beskedet att min lungkapacitet är mycket god och att hjärta och blod är solida lagspelare i Team Martin.

Kommentarer
Postat av: Anders och Bitte

Hej! När åker du till USA? Vi kommer dit den 23:e. En fråga som vi inte har svar på är vad man bör göra om man är i Los Angeles på nyårsafton. Vet du nåt? Vad gör kändisarna?`Det verkar inte finnas EN plats som alla går till (typ Time Square).

2008-12-10 @ 22:36:33
Postat av: Martin

Hallå där! Jag åker, och kommer fram, till San Francisco den 25 december. Hur länge kommer ni stanna i staden?



Jag har hört mig för lite om LA och nyårsafton, men det svar som jag får från alla är att det inte finns någon sådan naturlig mötesplats. Så ni kanske får sikta in er på att försöka hitta en trevlig lokal att tillbringa kvällen i, och sedan njuta av fyrverkerier och annat på gatan utanför. Vi ses (i SF)!

2008-12-11 @ 13:49:26
URL: http://metaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0