Vita sómnium breve

Vad gör jag på dagarna? Jo, jag skriver korta tv-notiser och fixar det mest lättredigerade, typ lägger in bilder och skriver rubriker. Timme efter timme, dag efter dag, vecka efter vecka och månad efter månad. På allvar, jag skojar inte. Så är det faktiskt.

Okej, jag gör också typ en intervju till varje nummer. Det är på sätt och vis veckans höjdpunkt, för då får jag helt plötsligt kontakt med omvärlden och det pirrar pyttelite i magen. Haha.

Här är i alla fall ett exempel på mitt, och de flesta branschkollegors, skulle jag tro, recept att hålla motivationen uppe i nöjesfabriken: svaret är kort och gott att vara lite cynisk och skriva plattityder så att man nästan spricker.

Men det har inget med illvilja att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0