Folkbildning

En av fördelarna med att ha en påslagen tv intill sig under hela arbetsdagen är att man får se program som man vanligtvis missar. Ja okej, Sky News, fem timmar i sträck, är väl kanske inte något alternativ som jag ens vill veta existerar, men det finns ju faktiskt andra tablåinslag av mer hysteriskt usel art.

Under våren har TV4 visat ett av mina absoluta favoritprogram, gamequizen Stegvis med Ola Lustig. Den första berättigade frågan är väl vem som ens är så undersysselsatt samt beredd att betala 9,90 för ett samtal till en telefonsluss som artigt tackar för ditt samtal och uppmuntrar till nya försök. Jo, självklart min favvosamhällsgrupp nummer ett, pensionärer. Haha, om ni kära läsare bara visste hur många senila virrigpannor som har nått hela vägen fram och sedan svarat fel på första frågan. HUNDRATALS. Och programledarens tröstande ord, "Men Gun-Britt, du var ju superduktig. Usch, vilka svåra frågor vi hade i dag. Du ska inte klandra dig själv. Puss och kram och hälsa Arne och hela Skillingaryd." Vad ska man säga? Vad kan man säga? En sak är säker: jag hoppas ju verkligen på en fortsättning i höst.

Vidare måste jag konstatera att TV4:s tioslot är ett riktigt guldkorn för alla älskare av skadligt dålig tv. Efter ovan nämnda Stegvis säsongsfarväl har kanalen nämligen börjat visa repriser av en av Sveriges sämsta serier någonsin, Skilda världar. Få ord kan egentligen beskriva de undermåliga skådespelarinsatserna, och introvinjetten, som hoppar mellan karaktärpresentationer och märkliga klipp där någon bland annat spelar trummor i en dimmig miljö och blandar om oljefärg på en paljett, är bara för mycket. Måste ses om av dem som enligt psykologens direktiv har förträngt.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Familjen Bowalius kan dra åt helvete.

2008-06-16 @ 17:06:23
URL: http://denfemtebloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0