Bra, då vet ni

Engelskan har alltid varit något av ett komplexområde för mig. Och i går ställdes kunskaperna på sin spets när jag skulle skriva ihop en filmtext till Stockholms filmfestivals katalog. Där kan språket liksom inte vara på en acceptabel nivå, utan bör ha en lyster av livfullhet och infallsrika beskrivningar. Men en timme med Word och Prismas Engelska ordbok gjorde susen och jag tror att resultatet blev något så när dugligt. Så kändes det i alla fall.

----------

Så otroligt skönt att ha några lediga helgtimmar för sig själv. I morse var det förresten säsongspremiär för mitt innebandyspelande, men laget som jag spelar med förlorade tyvärr med 3-6. Vilken tur då att jag egentligen inte bryr mig så mycket om resultatet. Motionen och den sociala biten är prio ett med idrottandet.

Kvällen bjuder för övrigt på två hemmafester: en hos Hornstullsparet Maria och Kalle och den andra i Ulrika B:s nya hem på Stora Essingen. Det blir säkert najz värre, på båda ställena.

Nu ska jag dock äta lite müsli, lyssna klart på några Lil Boosie-låtar och titta vidare på den sista Sopranos-säsongen. En trevlig fortsatt trevlig lördag önskas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0