På drift

Det vore en lögn att påstå något annat än att jag trivs bra i kreativa och driftiga människors sällskap. Jag föreställer mig att det här är vänner och bekanta som vill lämna någon typ av avtryck, hur opretentiöst det än må vara. Som drivs av en inre motor som har grundinställningarna att aldrig nöja sig med status quo alltför länge. Tillsammans kan vi kanske också skapa en gemensam produkt i framtiden. Det är i alla fall drömmen, målet. Att förena vänskap med talang.

En av dessa målmedvetna vänner är Lydia som jag känner sedan Medie- och kommunikations-tiden på Södertörn. Hon bor sedan några få år tillbaka i New York, där hon harvar sig fram i stadens snåriga medie- och pr-djungeln. Hennes senaste åtagande är driften av det månatliga nyhetsbrevet The Swede Beat som, på engelska, erbjuder läsarna info om det hetaste och fräschaste inom svensk kultur. Signa gärna upp er, fastän ni kanske inte utgör den huvudsakliga målgruppen. I det kommande numret, som kommer ut nu i dagarna, har jag med en kortare artikel/notis om min kompis Stefans småhajpade musikprojekt The Sound of Arrows.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du borde tipsa din vän om att söka ekonomiskt stöd hos Svenskt näringsliv, olika fonder och så vidare. Hela grejen låter som en bra idé. Finns det någon konkurrens?

2009-04-20 @ 16:06:30
URL: http://jagochminmac.blogspot.com
Postat av: Martin

Vet inte! Men det är ett tips som jag ska framföra till Lydia, för sämre projekt har ju fått statligt stöd genom åren.

2009-04-20 @ 21:17:02
URL: http://www.metaliv.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0