Tulpanfrossa

I dag var det återigen utflyktsdags. Kajsa och landlady Chel har länge smidit planer för en tur norrut till tulpanodlarland. Sagt och gjort. En resa på drygt en timme förde sällskapet till färgexplosiva landskap, inte alltför långt ifrån gränsen till Kanada.

För att Kajsa skulle hinna i tid till en föreläsning klockan 14.30 var vi tvungna att ställa mobillarmen på 05.00. Obarmhärtigt tänkte jag, som först försökte banga. Men med facit hand var det självklart inte mer än klokt att följa med. Washington är ju trots allt en stat som aldrig upphör att förbluffa en med sin skönhet och ytterst varierade natur.


















Kommentarer
Postat av: K

Jag gillade katten. Synd att vi inte hann stanna och bekanta oss med den. Gå nu upp och visa Chellan bilderna och se vad du kan få i utbyte. Det fanns någon fin bild på oss där vi såg spontana ut. Den vill jag ha. Puss.

2009-04-23 @ 02:40:52
Postat av: K

Visste du förresten att jag en gång i tiden ogillade tulpaner? De var kanske lite för symmetriska för mig. Det var när jag var yngre och dummare alltså.

2009-04-23 @ 02:48:27
Postat av: Anders och Bitte

Fantastiska bilder. Vem kunde ana att det låg ett Holland i norra delen av Washington State? När du lämnar Seattle så måste Kajsa skaffa blogg så vi får veta vad hon gör därborta hos er.

2009-04-26 @ 21:33:05
Postat av: Martin

Även jag blev överraskad av att det existerar ett "Lilla Holland" i Washington! Roligt också att bilderna för en gångs skull återgav den faktiska upplevelsen.

2009-04-27 @ 03:57:08
URL: http://www.metaliv.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0