BSS

BROKEN SOCIAL SCENE-SPELNINGEN VAR SÅ SJUKT BRA! Mina gamla vänner från Toronto verkar vara i utmärkt form, något som de själva inte var sena att understryka under den två timmar och tjugo minuter långa konserten på Showbox SoDo. Själv blev jag påmind om att det här ju är ett av mina absoluta favoritband ever, och att trummor, bas, saxofon, trumpet och TRE gitarrer aldrig är helt fel live.

Förbandet Grand Archives var däremot rätt osynkade och loja, men det stora forumet var kanske inte optimalt för skäggrockarnas musik.

Nåväl, låtom oss fokusera på det positiva. I går kväll såg jag den bästa spelningen på väldigt länge, om det nu säger något eftersom jag inte hänger runt på musikställen och festivaler i samma utsträckning som under första halvan av 00-talet. Hur som helst, länge leve Arts&Crafts-kollektivet!

Jag hade med mig kameran på spelningen, men fotografering var tyvärr förbjuden. Snodde några bilder från The Seattle Times i stället.


Grand Archives musik kan liknas vid en lunkande björn enligt Kajsa.








Kommentarer
Postat av: micke

tänkte skriva snygga bilder! men så var det inte dina bilder. ändå snygga... bra text... säkert skitbra spelning! nu är jag packad kl är 04.14.

miss ya babe

2009-02-07 @ 04:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0