Premiärnerver

Halva vinterterminen har gått och det har blivit dags för så kallade Midterms i några av ämnena som jag läser. I morgon förmiddag, torsdag, skriver jag mitt livs första salstenta på engelska, som kommer att bestå av frågor som kräver längre essäsvar. Lite läskigt, men samtidigt kul. Ämnet, Japans efterkrigshistoria samt denna periods kulturella- och idémässiga tankeströmningar, intresserar och fascinerar. Jag har nu kommit fram till att Japan blir mitt nästa stora reseprojekt, någon gång i framtiden.

Och uppladdningen kvällen innan examination? Jo, kolla på Violent Cop från 1989, med och av Takashi Kitano. Dessutom hägrar riktigt smarrigt musikgodis senare på kvällen. Gamla favoritkanadickerna Broken Social Scene kommer till stan, uppbackade av Seattles alldeles egna Grand Archives. Självklart är jag på plats i konsertlokalen för att minnas tillbaka Paris hösten 2004 och några av de efterföljande åren. Hmm, kanske lite jämförbart med den där Madeleinekakan, men vad vet jag.

Nedan lite foton från de senaste dagarnas vardagslunk i USA:s nordvästra hörn.

SÖNDAG


Mina hoods i Fremont! Lugn och stillsamhet är ledorden.


På vägen till mataffären gick jag förbi en häftig limo.



ONSDAG


Dagen inleddes med en tidig nudellunch med en av mina klassisar,
Takahiro
.


Fina campusområdet.


Många av byggnaderna på University of Washington är uppkallade efter
stadens kända näringslivstoppar. Jag brukar till exempel ha lektioner i
Balmer Hall.


När det är klart väder kan man se Mount Rainier, som är 4 395 meter
högt, från campusområdet.


Exklusivt bildmaterial från lektion.


En students bästa sällskap, knepiga kompendietexter och kaffetermos
(med bergslejon på).


Och så lite avslutande narcissism. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0