Intressantast hittills

Hur bra kan en tv-kväll i USA bli? Själv känner jag mig faktiskt rätt nöjd med att ha klämt in såväl sport som underhållning under loppet av några få timmar.

Kalaset inleddes med en NBA-match mellan Utah Jazz och regerande basketmästarna Boston Celtics (som slutade med vinst för mormonerna med 90-85), och följdes sedan upp av säsongens första direktsända American Idol-avsnitt. Bäst var en av mina absoluta favoriter i år, änklingen Danny Gokey. Tänk att han satte Mariah Careys Hero samt kom undan med att säga att han ville att låten/framträdandet ska förmedla hopp till alla människor i trubbel! Där snackar vi om en fin människa minsann.

Noterbart var att kelterna hade en spelare som tycks vara inkvoterad i laget, ett antagande som jag baserar på hans rödlätta hår och lite "kraftiga" kroppsbyggnad (irländskättlingarna vill ha en av sina "egna" med i laget). Men faktum var nog att han säkert också är rätt bra, jag lade bara inte märke till det. Antar att denne Brian Scalabrine är en sån där osynlig kugge i maskineriet.


Den irländske bjässen (han till höger alltså)


Danny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0