Mina kvarter

Ibland undrar jag om ni, mina läsare, förväntar er sprudlande redogörelser från mitt liv i USA. Kanske förväntarnas jag leverera bilder och text som får en att tappa andan i all sin amerikanska storslagenhet. Men faktum är ju att jag lever ett ordinärt vardagsliv som fem dagar av sju innebär samma gamla rutiner. De fyra kurserna på University of Washington är tidskrävande, något som jag bockar och bugar för med tanke på de 3000 dollar som jag pungade ut ur reskassan. Jag lär mig värsta mycket! Helgerna innebär också läxläsning och redan nästa vecka är det dags för så kallade "midterms", det vill säga tentor som täcker den första halvan av terminen (fyra sammanlagt på ett amerikanskt skolår).

MEN, bland de stora höjdpunkterna under våren, utöver det fantastiska faktumet att jag är här i USA, noteras framförallt Mickes två veckors-besök under andra halvan av mars, direkt efter att alla tentor betats av. Inplanerat är bland annat ett besök i staden där Twin Peaks spelades in, bara några få svenska mil utanför Seattle, och en något längre bilsemester, kanske till Portland som alla tycks hajpa något enormt. Vidare vill jag väldigt gärna åka till Vancouver, ännu en stad som höjs till skyarna av många. Far min har en gammal god vän som bor i Victoria, strax utanför den kanadensiska västkustens metropol nummer ett. En tripp dit vore självklart värsta grejen, det enda som måste kollas upp om jag tillåts åka tillbaka till USA om jag drar till Kanada i april (mitt visum går ut i mitten av mars och tillåter mig att stanna i landet i ytterligare 60 dagar, något som kan kompliceras vid en eventuell avstickare över gränsen i norr).

Nåväl, tillbaka till nutiden. I dag var det soligt väder och ett finfint tillfälle att ta en liten promenix i Fremont, plugga på en uteservering, äta sushi samt kolla på gammalt bråte i värsta coola second hand-affären.


Promenaden började med att vi hittade en stor lövdinosaurie.


Kajsa fyllde på sitt kunskapsförråd.








Sushidags = sann lycka!


Ja just det, det här var en sån här restaurang med sushi på rullande band!


En av Kajsas stora passioner i livet är semlor. Fatta glädjen när hon såg
denna bakelse, en japansk liten semmelreplica med typ wasabipulver på.


Fremont-hänget avslutades med second hand-rotande (och fotande).

Kommentarer
Postat av: K

Den smakade dessutom semla.

2009-02-01 @ 09:26:11
Postat av: Bitte

Är i Stockholm och har sett "riktiga" semlor. Ska smaka en innan jag återvänder till Sarajevo. Vilket bageri tycker du jag ska välja? Anders kommer i morgon och Sara och Jeppe på fredag kväll. Kul att hinna träffa dem. Vi åker på lördag morgon.

2009-02-01 @ 11:12:07
Postat av: Martin

Åh, vilken lyx. Kajsa är väl egentligen den som ska uttala sig i frågan, men Gunnarssons på Ringvägen, nära Skanstull, är en favorit. Hälsa de andra!

2009-02-01 @ 23:09:54
URL: http://metaliv.blogg.se/
Postat av: micke

the tale of the dinosaurs... berättar du den för mig när jag kommer?

2009-02-01 @ 23:42:44
Postat av: Martin

Javisst, jag ska berätta om Jura och Krita och alla de andra dinosaurieperioderna. Räkna med ett fylligt föredrag.

2009-02-02 @ 09:17:53
URL: http://metaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0