Galenskap

Snart mars och slutspurten på universitetet är nu officiellt inledd. Inom loppet av två veckor är tanken att jag ska skriva final exams i tre olika kurser, författa en kortare uppsats, ro i hamn ett grupparbete samt hålla ett föredrag. Det blir till att lägga in högsta växeln rätt omgående.

Nåväl. Natten mot torsdag bjöd på snöfall över Seattle och de två första skoltimmarna ställdes in. Helt sjukt med tanke på att snön hade hunnit smälta redan runt elva på förmiddagen. De är så rädda för lite halt underlag, dessa amerikaner. Jag bestämde mig hur som helst för att strunta i mina tre andra lektioner och satsade i stället på att hänga på ett kafé där jag pluggade strategiskt inför The March Madness (observera att detta var mitt första skolkande hittills).


Redo att lämna hemmets trygga boning på 4009 Evanston Avenue N.


Dessa snömängder fick en av mina lärare att ställa in dagens lektioner.




Under promenaden till kaféet stötte vi på en minst sagt intressant katt.


Pluggandet gör mig blek.

Sedan, mina damer och herrar, drog Kajsa med mig till en av de ofräschaste restaurangerna jag varit på i hela mitt liv (lokalmässigt, maten var okej).


Menyn såg ut som en anslagstavla för diverseannonser.




Härliga fuktfläckar i taket.




Jag lät mig dock inte nedslås utan tuggade i mig nästan allt. Mådde lite
sådär efteråt.

Kommentarer
Postat av: micke

fick du veta att lektionerna var inställda innan du åkte till skolan? ringde de runt?

2009-02-28 @ 20:05:11
Postat av: Martin

Nej, jag fick ett mejl på morgonen med info.

2009-02-28 @ 20:49:40
URL: http://metaliv.blogg.se/
Postat av: Andreas

1) Jag älskar macaronilapparna.

2) Vad fan är det du äter, egentligen?

2009-03-05 @ 04:30:16
URL: http://denfemtebloggen.blogspot.com
Postat av: Martin

Det vill du inte veta, hehe. Det var typ den största mängden kött på en och samma tallrik någonsin. Kyckling och biff (samt lite grönsaker) om jag inte missminner mig.

2009-03-09 @ 07:46:59
URL: http://metaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0