USA: Oakland

Oakland är en storstad, bara kvarten bort från San Francisco med det lokala BART-tåget. Tydligen är det här Kaliforniens mest kriminellt belastade samhälle, men också en tillflyktsort för mer radikala kreatörer.

När jag och min resekompanjon skulle besöka Oakland Museum of California, som ska hysa en mängd intressanta konstobjekt, gick vi helt vilse och hamnade i de mer ruffiga kvarteren. Jag må vara töntigt skraj efter att ha sett för många kriminalrullar och lyssnat på en del gangstarap, men det är fan inte okej att gå i ett öde bostadsområde och höra en pimpig bil sakta in bakom en. Åh, gud. Min puls alltså!

När vi sedan hittade rätt till slut var museet självklart redan stängt. Men vem bryr sig egentligen? Jag har ju överlevt en långpromenad in the ghetto.

Nedan några bilder från Oaklands downtown och Chinatown.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0