Suddgummi och tvål, släng er i väggen

Ända sedan barnsben/fumlig mellanstadieålder har jag varit dödligt fascinerad av amerikansk proffsidrott. NHL-hockeyn har självklart varit nummer ett, ett intresse som grundlades med hjälp av hockeybilder och suddiga videoband med veckans "best of"-klipp i bästa kompisens källare i Hässelby. Senare hade jag även en NBA-basket-period. Den var knappast lika dominerande, men ändå stor nog för att jag omkring 1995 kunde alla ligalag och namnen på toppspelarna utantill. Allt det här har kontinuerligt mättats av under årens gång, men någonstans inom mig finns den storögda pojkhänförelsen ändå kvar.

Vart vill jag då komma det här blödiga rabblandet? Jo, jag vill nämligen tatuera mig här på plats i USA. Bland de första tankarna som dök upp i mitt huvud, för några få månader sedan, fanns djurmotiv, med främst maritimt tema. En svärdfisk har länge varit det hetaste spåret. Men nu börjar helt plötsligt nya idéer poppa upp. Kanske borde jag satsa på något mer lättsamt och inte så symboliskt? Just nu är jag extremt peppad på att fixa baseballaget Seattle Mariners logga. Det skulle bli ett minne från min vistelse i staden, utan att för den skull behöva bära på någon vidare dold betydelse. Och så skulle säcken knytas ihop, med sportintresset. Vad tror ni, mina läsare?

(Det är självklart bara bokstaven S, med tillhörande detaljer och utan den svarta bakgrunden, som gäller).  


Kommentarer
Postat av: Jonas

Hmm... Extremt svår fråga. Det avgör nog du bättre än någon annan. En ganska ovanlig tatuering, om inte annat, och ett minne, som sagt.



Personligen tycker jag att du ska ha en den här mannen tatuerad på armen, med två svärdfiskar i ett kors bakom: http://www.jamd.com/image/g/3318746

2009-01-23 @ 08:57:23
URL: http://jagochminmac.blogspot.com
Postat av: Martin

Pilsudzki har man hört släktingarna mumla om både en och två gånger, haha! Jag gillar hur du tänker, med de två svärdfiskarna i bakgrunden. Bra grej att få med mitt katolska arv på ett hörn också.

2009-01-24 @ 03:47:08
URL: http://metaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0