Vinter som vinter

Helgen, som snart är ett minne blott, har varit en sannerligen stillsam historia. I lördags gick jag på en mycket trevlig långpromenad i stadsdelen Capitol Hill, som helt oplanerat utmynnade i att jag hamnade strax ovanför I-5-motorvägen och fick en vacker utsikt över de centrala delarna av Seattle. Senare på kvällen gick jag på bio med Kajsa och Christoffer och såg Underworld: Rise of the Lycans, en våldsam serietidningssaga om en medeltida kamp mellan vampyrer och varulvar. Bra? Nja, jag ger den en tvåa i betyg. Men som lördagsunderhållning höll den måttet.

Ja, just det! Höll på att glömma bort berätta att samma filmtrio närvarade på ett skräpfilmsmaraton på en lokal bar i Ballard, förra söndagen. Det var mestadels toppen. Spana in dessa ingredienser: Combat Shock (sjukt dålig och sjukt bra, på en och samma gång), Star Crash (med en tvålfager och ung David Hasselhoff i skådespelarensemblen) och Dog Soldiers (rätt välgjord, på RIKTIGT) samt öl och hamburgare med pommes frites till. Nästa omgång är först om cirka en månad, men gissa om jag återkommer då.


Redo att göra Seattle!


Jänkarna bygger på trots recessionen.




Jimi Hendrix, en av stadens största kändisar genom tiderna, river av ett
solo på gatan i Capitol Hill.


En kyrka med ett väldigt sympatiskt budskap!


Backarna i Seattle känns stundtals minst lika branta som San Franciscos
mer kända berg och dal-banor.






Omränat till celcius innebär det här omkring 4 grader. Typ inte så varmt
ändå.




Obama-effekten är här! Amerikanerna får numera ta del av
sjukvårssystemet även på lördagarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0