Kunskapens kvävande doft

Jag sitter i en jävla kvalmig datasal i undergraduate-biblan Odegaard library sedan ett och ett halvt dygn tillbaka. De flesta omkring mig är finniga, typ 19-åriga, UW-studenter som filar på terminens sista skoluppgifter. Själv är jag förvisad hit efter datadebaclet häromveckan. Men nu, nu så. Äntligen är jag klar med min nästan niosidiga hemtenta i Japan's changing generations-kursen. Och vad innebär allt detta? Jo, att jag bortsett från en presentation av ett grupparbete i samma ämne, kan se fram emot en semester som varar fram till den 1 juni. På tisdag kväll kommer Micke till Seattle, och då blir det banne mig andra bullar.

Spana in detta klipp där en 11-årig Jazmine Sullivan medverkar i en skoluppsättning av Trollkarlen från Oz. Det kan mycket väl vara ett av de sjukaste klippen jag någonsin har sett. Tjejen kunde helt klart sjunga redan då, om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0