Vilodagen?

I brist på tid samt tillfällig inspirationstorka vill jag passa på att dela med mig av tre glädjande konstateranden.

1. Våren tycks vara på g i Seattle. Temperaturerna har under de senaste dagarna legat på strax över 10 grader och nu börjar även körsbärsträdens rosa knoppar titta fram. På söndag vrids dessutom klockorna fram en timme (i USA blir det sommartid andra söndagen i mars, till skillnad från Europa där det alltid är den sista marssöndagen som gäller).

2. Söndagen bjuder på annat skoj, förutom längre eftermiddagsljus. Det här är nämligen också dagen då säsong två av smått fantastiska AMC-dramaserien Breaking Bad äntligen rullar igång. I huvudrollen som cancersjuk och crystal meth-producerande familjefar ses Emmy-belönade Bryan Cranston. Samspelet mellan honom och Aaron Pauls pundiga Jesse är mumma för tv-älskare.

3. En av mina lärare, Mary från New Mexico i nyhetsklassen, gav mig en trave gamla, men alltjämt fräscha tidskrifter efter en liten diskussion om våra respektive amerikanska favoritmagasin. Numera har jag bland annat de senaste åtta numren av The New Yorker, något ex av The Atlantic och lite annat smått och gott i min ägo.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0