En månad av magiskt skrivande

Hurra för min blogg, nu har den regelbundet uppdaterats i exakt en månads tid. Min oro för att jag skulle komma att försumma nätdagboken var obefogad, snarare har jag funnit ett fullgott komplement till mitt mekaniska författande av tv-notiser dagarna i ända.

Det som allt mer upptar mina tankar just nu är USA-resan på onsdag morgon. Jag är så otroligt peppad inför mitt första besök i världens obestridliga centrum för populärkultur, det område som ju upptar en så stor del av min vardag. Tillsammans med pappa och hans fru flyger jag till New York och stannar där i några dagar. Utöver sedvanlig sight seeing kommer jag också hänga med min kompis Lydia, som bor i det stora äpplet sedan i höstas. Shopping av kläder, musik, böcker och film samt trevligt häng på fik och någon klubb är saker som jag hoppas på. Efter det är planen att åka runt lite på östkusten, besöka Washington DC, Boston och kanske också Niagarafallen. Självklart tar jag med mig min nya, och hittills outnyttjade, kamera för att dokumentera hela äventyret. Söndagen den 27 är jag tillbaka i Stockholm - dagen därpå stämplar jag in på Linnégatan 76.

Men, det är alltså längre fram i tiden. I kväll njuter jag av helgledigheten i mitt eget sällskap. Har nästan läst ut otroligt underhållande och tänkvärda seriealbumet Einsteins fru av Liv Strömquist. DN:s, Svenskans och Citys helg- och nöjesdelar har redan betats av, snart väntar snygg noirestetik i Sin City.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0