Kulturrevolution

9,5 - det är det snittbetyg som 91 097 Imdb-surfare valt att ge nya The Dark Knight. Nummer ett på världens största filmsajt, före Gudfadern och Nyckeln till frihet (!). Sjuukt är en underdrift i sammanhanget.

Alltså, jag vet ju att det är en av årets hajper, jämte There will be blood i vintras samt höstens Låt den rätte komma in och Tropic thunder (för mig personligen, för att förtydliga). Mycket kan gå snett, så som det ofta gör med hutlösa förväntningar. Men ändå. Jag hoppas och tror. Till och med Batman själv verkar ha berusats av alla superlativ och ryckts med och trott att hans närmaste familj är megalomana Gotham-skurkar. Se här för mer info.

Haha, märk väl att jag har börjat skriva som Ronnie Sandahl, med väldigt korta meningar, för att liksom understryka allvaret. Men det är okej, det är ju feber i luften. Så. det. så.

----------

Förresten! Det är så fantastiskt att åka tåg. Att enbart vara hänvisad till böcker, tidskrifter eller musik, utan att få för sig att göra något annat - det gillar jag. Under min sammanlagt tio timmar långa resa till och från Göteborg hann jag läsa ut underhållande, men storymässigt kanske lite väl tunna, seriealbumet Bite Club, som K fick i födelsedagsgåva av mig i början av året. Dessutom plöjde jag snabbt igenom en riktigt klassiker, Den store Gatsby av F Scott Fitzgerald. Ojojoj, den var ju inte kanonmärkt utan anledning. Tänka sig att jag blev riktigt berörd. Bästa romanen jag läst på länge.

SÅ HÄR SER OMSLAGET TILL BITE CLUB UT. TUFFT!



FÖRSTA UPPLAGAN-OMSLAG TILL THE GREAT GATSBY, FRÅN 1925


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0