En gåva från gudarna

Åh, detta lyckorus när posttalongen dimper ner i brevlådan och jag ser att skivor som inhandlats på nätet är i ankommande, redo att spelas i min gamla trotjänare, Technics-cd-spelaren som jag fick i 14-års-present. Fastän min ekonomi är i smärre obalans för tillfället, än mer efter det spontana jackköpet i Köpenhamn för någon vecka sedan, hade jag svårt att hålla tassarna borta från mitt lyckogenererande guilty pleasure. Genom att bränna pengar på www bekräftar jag liksom för mig själv att jag finns.

Och sen så lyckades jag ju också förhandla upp min lön i dag, så pengaresurser finns på sikt, så att säga. MEN SHIT, det krävdes såväl nerver som ballar av stål för att ta upp frågan med högsta hönset, tillika ansvariga utgivaren, på blaskan. Går icke att förneka.

Vad kom då med i det luggslitna kuvertet från Malmö och Cdon? Bra musik, är mitt simpla svar. I det här fallet i form av Booka Shades senaste, The Sun & The Neonlight, Tears for Fears klassiker The Hurting, som är en fantastiskt vemodig och bra skiva, Lil' Wayne och hans Tha Carter II samt Studios remixsamling Yearbook 2.

I går såg jag förresten The Mist, som jag verkligen måste rekommendera. Sjukt spännande, smart och obekväm film, baserad på en novell av en viss Stephen King.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0