Dagen då en hjälte kom till stan

Hajpen är berättigad! Batman är bifigur i sin egen film och Heath Ledger är troligtvis den bästa psykopatskurken någonsin! Och inledningsscenen kan vara en av de starkaste öppningar jag sett!

Dock är The Dark Knight självklart inte den rörliga bildens Magnum opus, utan kort och gott kanske den bästa seriealbumsfilmen ever. Gott så, det funkar ju!

Dock lite märkligt att Svenskan kunde ge betyget två av sex, något som Kjell Hägglund på tv-bloggen Weird Science tycker är signifikativt för svensk filmkritik (läs här). Det är alltid lika spännande/underhållande/tröttsamt att följa en diskussion om den subjektiva kultursmaken. Alla vet ju hur det ligger till, så det förvånar mig att en så respektingivande tyckare "rasar" i den här frågan. Kanske är det bara ett led i att fortsätta involvera sajten i de etablerade mediernas skyltfönster?

En fråga i marginalen: Läderlappens röst. Jonas kompis tyckte att det lät som om hjälten hade svalt en hel gurka, och det är en ganska träffsäker beskrivning. Fågel eller fisk? Jag är inte helt säker.

Nu ska jag samla mina intryck och lyssna klart på finstämda och mycket naturalisthärliga Seattlebandet Fleet Foxes debutalbum. Efter det: efterlängtad sömn för en ung man i behov av fysisk återhämtning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0